maandag 8 januari 2018

lekker ontbijt broodje

Lang geleden dat ik hier was,

Maar nu ben ik er weer.

Vanochtend was ik errug vroeg uit de veren maar normaal ben ik geen ochtendmens.
Maar ik was vroeg en de dames moesten na 2 weken vakantie vanochtend door de kou weer op het fietsje naar school.

En dus maakte ik een heerlijk en vooral makkelijk en snel broodje gevuld met ei.
een goede bodem voor een koud ritje naar school.

En nu ga ik delen hoe ik dat broodje gemaakt heb, want het was heerlijk.

variatie is het toverwoord dus doe vooral je idee op en ga lekker zelf aan de slag met dat wat jij lekker vind!

ik gebruikte voor 2 broodjes:
2 kaiser broodjes om af te bakken
plak ham 
1 groot ei
scheutje melk 
wat geraspte kaas 
peper en zout
peterselie 
en 2 plakken ontbijt spek

en dan de truc :
hol de broodjes aan de bovenkant wat uit maar laat de zijkanten en de bodem in tact, zodat je een soort kommetje krijgt

meng het ei met de melk in stukjes gesneden ham peper en zout en peterselie en wat geraspte kaas,

schenk dit in je brood kommetje en dek af met wat kaas en een plak ontbijtspek.

zet ze voorzichtig in de oven op 180 graden ongeveer een minuut of 12, tot het broodje klaar is en de spek een beetje gebakken... 
en dan .....

smullen maar! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten