vrijdag 16 maart 2012

Uitleg hoe maak ik een portemonnee van een sap pak

Zoals beloofd hier de uitleg over het maken van een portemonnee van een sappak!
ze zijn handig voor het strand/de speeltuin of waar dan ook waar je niet heel je eigen portemonnee mee naartoe wilt nemen.
Hier worden ze ook vaak gebruikt om geld of kadobonnen in te verpakken voor een kinderfeestje!

het is echt niet moeilijk en ik hoop dat mijn handleiding duidelijk genoeg is! anders hoor ik het natuurlijk graag!
wat heb je nodig:



Schaar
Nietmachine
een sappak
leuke plakband (bij bijv. hema)
en evt. zelfklevend klittenband (staat niet op de foto)

Zorg ervoor dat het pak al goed leeg is.

Knip de bovenkant en de onder kant eraf het pak is dan ook makkelijk even om te spoelen en af te drogen.

Knip nu de achterkant en de zijkanten ongeveer 10 cm af zodat er van de voorkant een flap ontstaat dit wordt straks het klepje

Beplak nu alle randen met leuke tape dus de bovenkanten de onderkanten en alle zijkanten.
Dit hoeft echter niet perse maar ik vind het wel wat gezelliger staan vaak hoewel bij sommige pakken is het echt niet nodig! Dit is dus echt versiering.

Maak nu in het midden van de zijkanten van het pak een scherpe vouw


Vouw het pak met die vouwen die je net hebt gemaakt plat met de zijkanten naar binnen

Vouw nu het pak dubbel zonder de flap mee te nemen




In het midden waar je het pak hebt dubbelgevouwen een nietje

vouw het flapje eroverheen en klaar ben je
waar met pen een rondje is getekend plak ik meestal nog zelfklevend klittenband zodat hij afgesloten kan worden

en voila een portemonee!
je kunt natuurlijk nog versieren etc.



Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is en anders hoor ik het natuurlijk graag!
En ik ben heel benieuwd naar jullie creaties!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten